آ
-
آموزش
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
آموزش زبانی
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
ا
-
ابداعات لغوی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
ابهام
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
اتو بیوگرافی (خودزیستنامه)
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
اجرا معلمّ
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
ادبیات
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
ادبیات
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
ادبیات مهاجرت
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
ایدئولوژی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
اصطلاحات تغییر یافته
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
اصطلاحات ثابت
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
اضطراب
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
انسانگرایی
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
ب
-
بازنمودها
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
بدی
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
بینافرهنگیت
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
بینافرهنگیت
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ت
-
تبلیغات
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
تحریف متنی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
ترانهی فرانسوی
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
ترانهی نامحبوب
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
ترجمه
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
ترجمه- دوگانگی
متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]
-
ترجمه فرانسه علل گرایش به مادیگری
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
ترجمههای فارسی
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
تصاویر کائوتیک
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
تعادل-تناظر-
متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]
-
تناقض
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
توانش زبانی
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
توانش فرهنگی
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
توصیف
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
تولید نوشتاری
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
ج
-
جامعه شناسی آموزشی
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
جامعه شناسی زبان
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
جبرگرایی اجتماعی
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
جهانیشدن
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
خ
-
خیال پردازی
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
خوبی
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
خود درماندگی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
د
-
درک معنا
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
دیگری
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
دیگریبودن
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
دیگریت
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
دیگریت
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ر
-
راهبردها
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
روش شناسی آموزشی اجتماعی
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
رئالیا
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
رئالیا
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ز
-
زیبا
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
زبان سیاسی- فرانسه زبانی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
زبان فرانسه
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
زبان مرجع
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
زشت
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
زنانگی
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
س
-
سرخ و سیاه
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
ش
-
شخصیت های زن
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
شرق
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
شرق
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
شگردهای ترجمه ای
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
شناخت
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
ع
-
عمل معلم
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
عنوان مطبوعاتی
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
غ
-
غیر قابل مقایسه
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ف
-
فرانسه زبان خارجی
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
فرانکوفونی ایرانی
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
فرهنگ
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
ک
-
کلاس
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
کهن الگوهای حیوانی
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
کولت
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
گ
-
گذر زمان
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
گفتمان
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
گلیسون
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
گلهای بیماری
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
م
-
مرگ
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
مرگ
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
مرلوپونتی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
مسئولیتپذیری
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
مشکلات ترجمه
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
معرفت شناسی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
من متغیر
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
موزش
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
مؤلفههای فراشناختی
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
ن
-
نحو
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
نشانه شناسی
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
نظام آموزشی
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
نقص ظاهری
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
نوآوری
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
و
-
واژهی « Mal»
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
واژه شناسی گویش ها
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
واقعیت
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
ویژگیها
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
ویژگی های لغوی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
ه
-
همگون سازی فرهنگی
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
همگون سازی فرهنگی
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
هویت
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]