دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

آ

  • آموزش خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • آموزش زبانی چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

ا

  • ابداعات لغوی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • ابهام مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • اتو بیوگرافی (خودزیست‌نامه) مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • اجرا معلمّ آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • ادبیات آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • ادبیات آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • ادبیات مهاجرت زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • ایدئولوژی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • اصطلاحات تغییر یافته اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • اصطلاحات ثابت اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • اضطراب ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • انسانگرایی رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

ب

  • بازنمودها چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • بدی زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • بینافرهنگیت محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • بینافرهنگیت نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ت

  • تبلیغات اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • تحریف متنی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • تحلیل گفتمان انتقادی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • ترانه‌ی فرانسوی دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • ترانه‌ی نامحبوب کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • ترجمه خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • ترجمه- دوگانگی متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]

  • ترجمه فرانسه علل گرایش به مادی‏گری دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • ترجمه‌های فارسی کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • تصاویر کائوتیک ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • تعادل-تناظر- متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]

  • تناقض مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • توانش زبانی آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • توانش فرهنگی آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • توصیف خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • تولید نوشتاری چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

ج

  • جامعه شناسی آموزشی چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • جامعه شناسی زبان زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • جبرگرایی اجتماعی زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • جهانی‌شدن رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

خ

  • خیال پردازی خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • خوبی زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • خود درماندگی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

د

  • درک معنا اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • دیگری دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • دیگری‌بودن رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • دیگریت محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • دیگریت نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ر

  • راهبردها نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • روش شناسی آموزشی اجتماعی اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • رئالیا محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • رئالیا نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ز

  • زیبا زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • زبان سیاسی- فرانسه زبانی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • زبان فرانسه زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • زبان مرجع چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • زشت زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • زنانگی خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

س

  • سرخ و سیاه آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

ش

  • شخصیت های زن خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • شرق محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • شرق نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • شگردهای ترجمه‏ ای دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • شناخت معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

ع

  • عمل معلم آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • عنوان مطبوعاتی نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

غ

  • غیر قابل مقایسه نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ف

  • فرانسه زبان خارجی دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • فرانکوفونی ایرانی زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • فرهنگ دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

ک

  • کلاس دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • کهن الگوهای حیوانی ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • کولت خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

گ

  • گذر زمان ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • گفتمان نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • گلیسون آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • گل‌های بیماری کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

م

  • مرگ معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • مرگ ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • مرلوپونتی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • مسئولیت‌پذیری خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • مشکلات ترجمه کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • معرفت شناسی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • من متغیر مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • موزش رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • مؤلفه‌های فراشناختی خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

ن

  • نحو نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • نشانه شناسی آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • نظام آموزشی آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • نقص ظاهری زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • نوآوری خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

و

  • واژه‌ی « Mal» کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • واژه شناسی گویش ها تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • واقعیت مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • ویژگی‌ها نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • ویژگی های لغوی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

ه

  • همگون سازی فرهنگی محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • همگون سازی فرهنگی نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • هویت رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

login